Monday, April 18, 2011

Kari...kari..

First time aku msak kari aym..
actually xsuke kari-mari ni...kl dh lame xmkn best gak..
tp saje suka2 nk msk..
nk try memasak benda yg aku xpnh bt..
saje je nk cube coz
salah satu fav pkwe aku si sofi..
so try la bt...
nnati kl kawin xde la sampai fav laki pn xreti kn..
haha..ke situ plak aku ni..

bahan-bahan
- bawang merah sebiji..
-bawang putih 2 biji....
-halia ckit
benda2 ni tumbuk...
-then tumis benda2 ni..tumis sekali dgn rempah 4 beradik..
-dh nek bau msuk kn rempah kari..
-dh garing,masukkn aym..
-gaul2..smapi sebati.msuk kn kentang...
-then ble dh sebati msuk air...
-then masuk santan ckit...
-letak garam ckit..gula ckit..
-so.kecik api tggu sampai kntang empuk...
-then ble dh empuk kentang..ttp api..

emmm sng je kn,,,blh la ain nk mkn sendiri..
aku bt pekat ckit..
 coz xsuke lorh kari cair2..
blh la..terasa la yg aku msk 2 kari aym..
lepas ni blh la cube kt umh..
mkn dgn roti jala..
pasti cdpkn..hahaha...
insyallah..aku cuti nnti..nk bljr msk mcm2..
nk bt asam pedas..
nk try msk lemak cili api...
insyallah..

time tunggu kentang empuk..

kentang dh empuk..

ni la hasilnyer..juz mkn dgn nasi..
pekat kot..huhu..

No comments:

Post a Comment